Koszt części i robocizny

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dawid810909
    Classic
    • 2017
    • 1

    Koszt części i robocizny

    No nie.
  • dawid810909
    Classic
    • 2014
    • 29

    #2
    Koszt części i robocizny

    Witam.
    Byłem dziś w ASO Skody ze swoją używaną Octawką I 1.6 75kw aby przejrzeli dokładnie. (Kupiona przed wigilią w salonie Renaulta pod Słupskiem, byłem w ASO aby mieć w razie ew. reklamacji kwit z serwisu Skody). Wyszło parę drobnych rzeczy (na szczęście nic poważnego :-) bo nie chciałbym jej reklamować i się z nią rozstawać) ale nie zamierzam z oczywistych względów w ASO ich naprawiać tylko w zwykłym warsztacie (i tak na wymianę płynów, filtrów i rozrządu jadę) i stąd moje pytanie jak w temacie jaki powinien być orientacyjny koszt robocizny i części przy naprawie tego co znaleźli:

    1. naprawa kostki do podłączania kompa (wpada i nie mogli odczytów zrobić)
    2. wkład jednego lusterka nie grzeje
    3. pęknięta obudowa termostatu
    4. przetarcia na instalacji włącznika termicznego
    5. tuleje wahaczy rozhermetyzowane
    6. odboje tylne do wymiany
    7. łączniki stabilizatorów mają luzy
    8. uszczelnienie prawej flanszy skrzyni biegów (znaleźli jakiś zaciek)
    9. nieszczelna chłodnica (znaleźli zaciek)

    Ogólnie pkt. 8 odpuszczę na razie i poobserwuję bo płyn chłodniczy trzyma poziom i nie spiernicza nigdzie, w razie co kupię nową ale nie wiem ile za wymianę liczą sobie mechanicy.
    Pkt. 9 poobserwuję poziom oleju w skrzyni, jak będzie dużo ubywać to trza będzie uszczelniać więc koszt takiej operacji mnie bardzo nurtuje.
    Co do pkt. 5 i 7 to interesuje mnie też czy warto kupić gotowe zestawy np.
    ZESTAW czy lepiej kupować osobno w/w części bardziej renomowanych firm.

    Z góry dziękuję za pomoc i wyrozumiałość bo z mechaniką samochodową jestem na bakier trochę.

    Komentarz

    • samtech84
      Elegance
      • 2008
      • 988
      • Octavia I (1U2)
      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

      #3
      Odnośnie zawieszenia, jeśli chcesz mieć spokój na długi czas to kup części firmy lemforder. Jeśli chodzi o łączniki stabilizatora możesz kupić w ASO same gumki 1J0411327 potrzebne 4 sztuki.

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Zamieszczone przez dawid810909
        1. naprawa kostki do podłączania kompa (wpada i nie mogli odczytów zrobić)
        Wpada praktycznie w kazdej O1 i ostatecznie trzeba reke wsadzic i kostke wyciagnac na wierzch. Nie mogli odczytac bledow, bo sie im nie chcialo :lol:

        Zestaw czesci dobry, ale nie Kraft, cos ciut bardziej markowego, bo roboty jest sporo, a szkoda robic to za rok znow
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • robreg
          L&K
          • 2010
          • 1195
          • Octavia I (1U2)
          • AXP 1.4 MPI 75 KM

          #5
          dawid810909, a jak chcesz poobserwować poziom oleju w skrzyni? Jak już będzie go za mało i skrzynie zatrzesz? Nie ma czegoś takiego jak przedział poziomu oleju w skrzyni biegów. Ma być wlany pod krawędź korka i koniec tematu, więc nie wiem, co i przede wszystkim jak chcesz obserwować...
          Pozdrawiam, Robreg.
          ----
          furmanka.blogspot.com fan ;-)

          Komentarz

          • dawid810909
            Classic
            • 2014
            • 29

            #6
            no właśnie w ten sposób. Dolać na maksa i za niedługi czas zobaczyć ile jeszcze wlezie (będzie wiadomo ile ubyło) no chyba że mechanior powie że na oko już widać że cieknie konkretnie (bo w ASO to czasem po prostu przesadzają, bo podobno wyciek z chłodnicy tez jest a żadnych plam nie ma pod autem i non stop mam zbiorniczek zalany jakby nic nie ubywało)

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Zanim sie doleje, to trzeba spuscic to co jest, bo co tam jest to tez nikt nie wie. A potem nalac.

              Druga sprawa, trzeba sprawdzic ktory uszczelniacz jest padniety, bo sam uszczelniach to w zaleznosci od modelu 20-100zl, ale roboty ciut jest. Chociaz jak ktos szybko kreci kluczami to godzina zabawy
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • dawid810909
                Classic
                • 2014
                • 29

                #8
                a ile robocizna może kosztować?

                [ Dodano: Sob 10 Sty, 15 23:34 ]
                w sumie nie wyszło drogo:
                1- zrobione (podłączone i wykasowane błędy)
                2- odpuściłem na razie
                3- wymieniony cały komplet z termostatem itp
                4-7 - wymienione
                8- zrobione (okazało się że to uszczelniacz półoś P)
                9- nie robione (okazało się że nie ma żadnej nieszczelności na chłodnicy)
                do tego:
                10- wszystkie amortyzatory wymienione na nowe
                11- wymienione płyny + filtry
                12- wymieniony rozrząd
                13- lakierowanie maski (rysa była i po kamykach odpryski brzydkie trochę)
                14- tylne hamulce (rozebranie, przegląd itp bo cosik tam tarło, teraz git jest)
                koszt całkowity ok 3150 zł (z fakturą VAT)

                Komentarz

                Pracuję...