No nie.
Koszt części i robocizny
Zwiń
X
-
Koszt części i robocizny
Witam.
Byłem dziś w ASO Skody ze swoją używaną Octawką I 1.6 75kw aby przejrzeli dokładnie. (Kupiona przed wigilią w salonie Renaulta pod Słupskiem, byłem w ASO aby mieć w razie ew. reklamacji kwit z serwisu Skody). Wyszło parę drobnych rzeczy (na szczęście nic poważnego :-) bo nie chciałbym jej reklamować i się z nią rozstawać) ale nie zamierzam z oczywistych względów w ASO ich naprawiać tylko w zwykłym warsztacie (i tak na wymianę płynów, filtrów i rozrządu jadę) i stąd moje pytanie jak w temacie jaki powinien być orientacyjny koszt robocizny i części przy naprawie tego co znaleźli:
1. naprawa kostki do podłączania kompa (wpada i nie mogli odczytów zrobić)
2. wkład jednego lusterka nie grzeje
3. pęknięta obudowa termostatu
4. przetarcia na instalacji włącznika termicznego
5. tuleje wahaczy rozhermetyzowane
6. odboje tylne do wymiany
7. łączniki stabilizatorów mają luzy
8. uszczelnienie prawej flanszy skrzyni biegów (znaleźli jakiś zaciek)
9. nieszczelna chłodnica (znaleźli zaciek)
Ogólnie pkt. 8 odpuszczę na razie i poobserwuję bo płyn chłodniczy trzyma poziom i nie spiernicza nigdzie, w razie co kupię nową ale nie wiem ile za wymianę liczą sobie mechanicy.
Pkt. 9 poobserwuję poziom oleju w skrzyni, jak będzie dużo ubywać to trza będzie uszczelniać więc koszt takiej operacji mnie bardzo nurtuje.
Co do pkt. 5 i 7 to interesuje mnie też czy warto kupić gotowe zestawy np.
ZESTAW czy lepiej kupować osobno w/w części bardziej renomowanych firm.
Z góry dziękuję za pomoc i wyrozumiałość bo z mechaniką samochodową jestem na bakier trochę.
-
-
Zamieszczone przez dawid8109091. naprawa kostki do podłączania kompa (wpada i nie mogli odczytów zrobić)
Zestaw czesci dobry, ale nie Kraft, cos ciut bardziej markowego, bo roboty jest sporo, a szkoda robic to za rok znow
Komentarz
-
-
dawid810909, a jak chcesz poobserwować poziom oleju w skrzyni? Jak już będzie go za mało i skrzynie zatrzesz? Nie ma czegoś takiego jak przedział poziomu oleju w skrzyni biegów. Ma być wlany pod krawędź korka i koniec tematu, więc nie wiem, co i przede wszystkim jak chcesz obserwować...Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
no właśnie w ten sposób. Dolać na maksa i za niedługi czas zobaczyć ile jeszcze wlezie (będzie wiadomo ile ubyło) no chyba że mechanior powie że na oko już widać że cieknie konkretnie (bo w ASO to czasem po prostu przesadzają, bo podobno wyciek z chłodnicy tez jest a żadnych plam nie ma pod autem i non stop mam zbiorniczek zalany jakby nic nie ubywało)
Komentarz
-
-
a ile robocizna może kosztować?
[ Dodano: Sob 10 Sty, 15 23:34 ]
w sumie nie wyszło drogo:
1- zrobione (podłączone i wykasowane błędy)
2- odpuściłem na razie
3- wymieniony cały komplet z termostatem itp
4-7 - wymienione
8- zrobione (okazało się że to uszczelniacz półoś P)
9- nie robione (okazało się że nie ma żadnej nieszczelności na chłodnicy)
do tego:
10- wszystkie amortyzatory wymienione na nowe
11- wymienione płyny + filtry
12- wymieniony rozrząd
13- lakierowanie maski (rysa była i po kamykach odpryski brzydkie trochę)
14- tylne hamulce (rozebranie, przegląd itp bo cosik tam tarło, teraz git jest)
koszt całkowity ok 3150 zł (z fakturą VAT)
Komentarz
-
Komentarz